عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳
شرکت آچار فرانسه
آچارشاپ
خدمات اینترنتی آچار فرانسه طراحی سایت آچار فرانسه
خانه » جدید 95 » «اشارات نظر» به نقطه پایان رسید

«اشارات نظر» به نقطه پایان رسید

[ad_1]

موسیقی ما – در آخرین روز از سومین هفته اسفند، میلاد درخشانی برای اولین‌بار در تالار وحدت، کنسرت «اشارات نظر» را روی صحنه برد.

برنامه با اجرای قطعه‌ای از آلبوم «افشارستان» آغاز شد که نوای ایرانی عود را در کنار سازهای غربی به گوش شنوندگان می‌رساند. پس از آن، درخشانی گیتارش را به دست گرفت تا ترانه «آرزو» را بر اساس شعری از فصیح‌الزمان شیرازی اجرا کند.

قطعه «بشنو» با ترانه‌ای از کیان پورتراب در حالی اجرا شد که این خواننده در سالن حضور داشت و درخشانی از همکاری مجدد با او، در آلبوم بعدی خود خبر داد. این قطعه در میان استقبال پرشور تماشاگران به پایان رسید و پس از آن نوبت به اجرای ترانه «قفس» رسید. در ادامه قطعه «دیوار» بر اساس شعری از زنده یاد حسین منزوی در حالی اجرا شد که روی پرده نمایش، فیلمی مربوط به وقایع دیوار برلین پخش می‌شد.

قطعه بی‌کلام «خواب کودکی» و «تو خداوند منی» قطعات بعدی بودند. با ورود پدرام درخشانی به صحنه، فرصتی برای تک‌نوازی سنتور فراهم شد و پس از آن بار دیگر نوازندگان به صحنه بازگشتند تا قطعه بی‌کلام «بزم بی‌جانان» اثر پدرام درخشانی را که چند روزی از انتشار آلبوم آن می‌گذرد اجرا کنند.

بعد از  اجرای قطعه «از آخرین دیدار»، بیشتر نوازندگان صحنه را ترک کردند و امیرعلی رحمانی با ساز هنگ‌درام به جلوی صحنه آمد تا با همراهی عود درخشانی به اجرای قطعه‌ای بی‌کلام بپردازد «تو مرو» و «برف» قطعات دیگری بودند که اجرا شدند و پس از آن نوبت به معروفترین اثر میلاد درخشانی یعنی «اشارات نظر» رسید.

اما اجرای این قطعه در این کنسرت تفاوت‌هایی با اجرای اصلی داشت؛ رضا تاجبخش که سال‌ها پیش تنظیم این قطعه را برای چندین ساز انجام داده بود پشت پیانو نشست تا به همراه گیتار میلاد درخشانی، بدون تمرین قبلی، به اجرای دو نفره بپردازند. قطعه «اشارات نظر» که قبلاً استقبال مخاطبان را در پی داشت، این‌بار هم با هم‌نوایی آنها اجرا شد.

سرانجام این برنامه که به تهیه‌کنندگی رضا دادویی و مهدی خان‌محمدی برگزار شد، با حضور مجدد پدرام درخشانی روی صحنه و اجرای قطعه «یارم یارم» در میان تشویق‌های پر هیجان تماشاگران به پایان رسید.

در این کنسرت میلاد درخشانی (خواننده و نوازنده عود و گیتار)، طاها مظاهری (گیتار الکتریک و کلاسیک)، مصطفی شعبانی (کلارینت و ساکسیفون)، صالح کیوان (درامز)، امیرعلی رحمانی (پرکاشن)، محمد شریعت (کیبورد) و پدرام درخشانی (سنتور) حضور داشتند. سال ۸۶ بود که رضا تاجبخش برای اولین‌بار در کنسرت حمید عسگری به عنوان نوازنده گیتار باس حاضر شد و بعد از آن هم در کنسرت‌های رضا گلزار و مانی رهنما نیز گیتارباس نواخت و حالا بار دیگر به عنوان نوازنده گیتارباس در این کنسرت حاضر شد و تنها در قطعه «اشارات نظر» از ساز تخصصی‌اش یعنی پیانو استفاده کرد.

روتیتر: 
در روزهای آخر اسفند:
منبع: 
موسیقی ما
عکس خبر اول: 

دسته بندی مطلب:

خلاصه مطلب: 
+ عکس‌های «لیلی شاهوردی» از این کنسرت

موسیقی ما – در آخرین روز از سومین هفته اسفند، میلاد درخشانی برای اولین‌بار در تالار وحدت، کنسرت «اشارات نظر» را روی صحنه برد. برنامه با اجرای قطعه‌ای از آلبوم «افشارستان» آغاز شد که نوای ایرانی عود را در کنار سازهای غربی به گوش شنوندگان می‌رساند. پس از آن، درخشانی گیتارش را به دست گرفت تا ترانه «آرزو» را بر اساس شعری از فصیح‌الزمان شیرازی اجرا کند. قطعه «بشنو» با ترانه‌ای از کیان پورتراب در حالی اجرا شد که این خواننده در سالن حضور داشت و درخشانی از همکاری مجدد با او، در آلبوم بعدی خود خبر داد…

[ad_2]

لینک منبع


ایمیل شما آشکار نمی شود