آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
شرکت آچار فرانسه
آچارشاپ
خدمات اینترنتی آچار فرانسه طراحی سایت آچار فرانسه
خانه » آهنگ جدید » رتبه بندی اقتباس های مرد آهنی در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون در زیبا موزیک

رتبه بندی اقتباس های مرد آهنی در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون در زیبا موزیک

[ad_1]

دانلود فیلم ، دانلود سریال ، دانلود انیمیشن و دانلود جدیدترین آهنگ های مجاز ایرانی در زیبا موزیک

این مقاله به مناسبت اکران “جنگ بینهایت” و حضور شخصیت “مرد آهنی” در این فیلم تقدیم شما میشود. منتظر مقالات بعدی هم باشید …

 مقدمه: مرد آهنی به عنوان یکی از شخصیت های مهم و درجه یک مارول همواره حضور پررنگی در خارج از دنیای کمیک داشته است. بنابراین تصمیم گرفتم به مناسبت حضور محسوس او در فیلم جنگ بینهایت نگاهی داشته باشم به دیگر اقتباس های صورت گرفته از روی این شخصیت.

این رتبه بندی براساس میزان وفاداری به ذات و شخصیت پردازی مرد آهنی و همچنین طول مدت زمانی که در آن اقتباس حضور داشته ، انجام شده است.

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

کارتون مرد اهنی و کاپیتان امریکا

ساخته شده در سال: ۲۰۱۴

پس از موفقیت بی نظیر فیلم سینمایی اونجرز در سال ۲۰۱۲، مارول سعی کرد چند انیمیشن بلند و ویدئویی عرضه کنه تا پول بیشتری در بیاره! اولش کارتون مشترک هالک و آیرون من رو ساخت (که اینجا بهش اشاره شده) واقعا هم کارتون خوبی نبود. یک سال بعد این کارتون رو ساخت که دقیقا از همون فرمول قبلی پیروی میکرد. یعنی داستان این انیمیشن بسیار ضعیف، حول و حوش تلاش های سازمان تروریستی هایدرا و به خصوص «رد اسکال» و «تسک مستر» برای شکست دادن Cap و مرد آهنی میچرخید. این کارتون هم از سبکی استفاده میکرد که حالتی نیمه کامپیوتری داشت ولی اصلا مورد توجه واقع نشد و بیشتر به درد بچه های ۵ ساله میخورد! البته شخصیت پردازی کاپیتان آمریکا بد نبود و ضمن اینکه «آدریان پاسدار» مثل همیشه یک صداپیشه خوب برای مرد آهنی بود (قراره در ادامه مقاله چند بار دیگر هم اسم آقای پاسدار به گوشتون بخوره!)

 

۱۶- کارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel

کارتون فینس فرب

ساخته شده در سال ۲۰۱۳

در تابستان سال ۲۰۱۳ مرد آهنی به همراه «اسپایدرمن»، «ثور» و «هالک» در قسمتی از کارتون معروف شبکه Disney XD یعنی “فینس و فرب” ظاهر شدند که “ماموریت مارولی” نام داشت.  دیدیم که چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! یک جایی هم جای ایرون من و ثور عوض شد و ایرون من واقعا حالش گرفته شد وقتی فهمید نمیتونه میولنیر را بلند کنه! در کل استقبال خیلی خوبی از این کارتون به عمل آمد و ۳٫۸ میلیون نفر موقع پخش آن را تماشا کردند.

شما میتوانید آن را از اینجا دانلود کنید. شما میتوانید این کارتون را از اینجا دانلود کنید.

 

۱۵- کارتون “چهار شگفت انگیز: بزرگترین قهرمانان جهان”

15- کارتون Fantastic Four: World's Greatest Heroes 

ساخته شده در سال ۲۰۰۶

این کارتون در سال ۲۰۰۶ و به مناسبت اکران نخستین فیلم سینمایی “چهار شگفت انگیز” ساخته شد. کلا سریال چندان معروف و شناخته شده ای نیست (البته فکر کنم تو ایران شناخته شده باشه چون اگه اشتباه نکنم برخی از قسمت هایش دوبله شده). دلیلش هم اینه که در آمریکا خیلی نامنظم پخش شد (برخی از اپیزودها اصلا پخش نشد!). مرد آهنی  در قسمت ۲۲  به نام Shell Games   حضور یافت. در واقع دیدیم که مقر چهار شگفت انگیز مورد حملاتی از سوی زره های مرد آهنی قرار گرفته. بنابراین میرن سراغ تونی استارک ولی در نهایت معلوم میشه همه چیز زیر سر «دکتر دووم» بوده و او کنترل ماشین های تونی را به دست گرفته! در این کارتون بازیگری به نام «دیوید کی» به جای تونی استارک حرف زد. صدای او آرام و شفاف است و گاهی هم درباره ثروت و جزیره های استوایی خودش پز میده! وقتی هم در زره خودش قرار میگیره صداش فرق میکنه و بیشتر شبیه به یک صدای کامپیوتری میشه.

 

۱۴- کارتون Spider-Man and His Amazing Friends

 کارتون Spider-Man and His Amazing Friends 

ساخته شده در سال ۱۹۸۱

“مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او” کارتونی است که قبلا به قدر کافی درباره آن در این مقاله توضیح داده شده است. در این کارتون مرد عنکبوتی به همراه دو دوست هم دانشگاهی خود به نام های «مرد یخی» و «فایر استار» به ماجراجویی میپرداخت. و البته در بسیاری از اپیزودها شاهد حضور افتخاری دیگر قهرمانان مارول بودیم که یکی از آنها هم مرد آهنی بود. در واقع در قسمت ۲۱  این کارتون (که حالت فلش بکی داشت) دیدیم  که خبیثی به نام «بیتل» یک ابر رایانه و همچنین یک تقویت کننده را به سرقت میبرد که توسط تونی استارک ساخته شده اند. بعدش تونی به اسپایدرمن و دوستانش تجهیزاتی رو میده که ما در طول این کارتون شاهد بودیم ازشون استفاده میکنند (در واقع همیشه از خودمون سئوال میکردیم که پیتر پارکر  چطور تونسته همچین تجهیزاتی رو در خانه خودش داشته باشه و خوشبختانه در این اپیزود معلوم شد که تونی استارک بهش داده بوده!) . در واقع این اپیزود خیلی هم مهمه چون نشون میده که مرد عنکبوتی و دوستانش چطور یک تیم را شکل دادند. صداپیشه تونی استارک در این انیمیشن آقای «ویلیام مارشال» بود که همگان وی را به خاطر اینکه اولین سیاه پوستی بود که در سینما نقش «دراکولا» را بازی کرد، میشناسند!

 

۱۳- کارتون Marvel Super Hero Adventures: Frost Fight

 کارتون Marvel Super Hero Adventures: Frost Fight 

ساخته شده در سال ۲۰۱۵

کارتونی ویژه کریسمس که سال ۲۰۱۵ پخش شد و در آن ثور به همراه دیگر اعضای گروه انتقام جویان باید متحد شوند تا جلوی «لوکی» و غول یخی به نام «یمیر» را بگیرند و نگذارند تا با دزدیدن قدرت های بابا نوئل دنیا را به تسخیر خود دربیاورند! این کارتون مختص بچه ها هستش و پر از شوخی های بزن و بکوب. در بخشی از آن هالک و ثور با هم میروند هدایای کریسمس بخرند! (چون ثور اعتقادی به کریسمس نداره). در مجموع کارتون FUN ای هستش که البته زیاد نباید اون رو جدی گرفت! «مایک وینگرت» صداپیشه ثور در این کارتون بود. صدای او آمیزه از لحظات بامزه و قهرمانانه را خلق کرد . ولی نکته اساسی این بود که صداش خیلی شبیه به صدای «رابرت داونی جونیور» میباشد.

 

۱۲- کارتون “مرد آهنی: ماجراهای زرهی”

 کارتون "مرد آهنی: ماجراهای زرهی"

ساخته شده بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲

بعد از موفقیت اولین فیلم سینمایی آیرون من مارول تصمیم گرفت یک سریال کارتونی جدید از روی این شخصیت بسازد. مغز متفکر این سریال آقای «کریستوفر یاست» (Christopher Yost) بود که قراره در ادامه این مقاله باز هم اسمش رو بشنوید. مشخصه اصلی این سریال این بود که تونی استارک و دیگر شخصیت های مکمل داستان های او به صورت نوجوانان ۱۶ ساله به تصویر کشیده شده بودند! به همین خاطر بسیاری از هواداران قدیمی مرد آهنی از همون اول باهاش مشکل داشتند. داستان جوری بود که تونی باید با «اوبادیا استین» که از کارمندان پدرش بوده و میخواد کنترل شرکت صنایع استارک را به دست بگیره، روبرو بشه. وقتی خبر میرسه که «هاوارد استارک» (پدر تونی) در یک سانحه هوایی ناپدید شده (چون زیر بار تسلیح یکی از اختراعات خود نرفته)، تونی لباس ایرون من رو بر تن میکنه تا انتقام پدرش رو بگیره. «آدریان پتریو» صداپیشه این تونی استارک نوجوان بود و کارش رو به خوبی انجام داد، مخصوصا وقتی که تونی لباس زرهی خودش رو میپوشید.  یعنی وقتی که زره بر تن نداره مثل یک نوجوان که دچار تردید شده به نظر میرسه ولی وقتی در زره خودش هستش اعتماد به نفس بیشتری هم داره.

 

۱۱- کارتون  The Superhero Squad Show

 کارتون  The Superhero Squad Show

ساخته شده در سال ۲۰۰۹

کارتونی که مختص کودکان در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و تا ۲۰۱۱ روی آنتن بود و جالبه اینه که از شبکه کارتون نت ورک که متعلق به وارنر است پخش شد! این کارتون براساس سری اسباب بازی های ساخته شده توسط شرکت “هاسبرو” ساخته شد و بسیاری از شخصیت های مارول در آن حضور داشتند. سبک کاملا کارتونی ، کمدی و سوپر دفرمه (super-deformed) داشت. یه جورایی حالت هجویه قهرمانان مارول بود و هیچ کدوم از شخصیت ها را نمیشد زیاد جدی گرفت!  مرد آهنی در این کارتون بسیار مغرور بود و البته استعداد بالایی در اختراع کردن وسایل مختلف داشت. مرد آهنی همچنین نقش رهبر گروه را بازی میکرد و شیفته یافتن راه حل برای مشکلات جورواجور بود و برای هر چیزی انگار پاسخی پیشرفته داشت! اما شاید از همه جالب تر این بود که صداپیشه تونی استارک/مرد آهنی در این کارتون کسی نبود جز آقای «تام کنی»  (Tom Kenny) که شاید بدونید صداپیشه شخصیت «باب اسفنجی» بوده و هست!!!

 

۱۰- مرد آهنی لگویی  (Lego Iron Man)

10- مرد آهنی لگویی  (Lego Iron Man) 

همانطور که حتما میدانید لگو رایت ساخت انواع و اقسام اسباب بازی و گیم از روی شخصیت های مارول را سالهاست که به دست آورده است. هالک هم قطعا یکی از این شخصیت هاست. او در کارتون هایی که لگو براساس شخصیت های مارول ساخته (و میتونید اینجا و اینجا آنها را تماشا کنید) حضور موثری داشته است. مرد آهنی از شخصیت های محبوب لگویی است  و انگار تمام خصوصیات شخصیتی او در دنیای سینمایی در وجودش جمع شده یعنی باحاله، مغروره ، رهبر گروهه ، زیادی لاف میزنه، مدام اختراع میکنه و …صدا پیشه اش هم آقای «آدریان پاسدار» است که مثل همیشه کارش رو عالی انجام داده (جالبه که بدونید آقای پاسدار الان در سریال “مامورین شیلد” نقش یکی از دشمنان معروف اونجرز به نام «گراویتون» رو بازی میکنه. و البته نکته جالب تر اینه که پدر ایشون ایرانی هستند و به خاطر همینه که فامیلی اش “پاسدار” است!). 

 

۹- کارتون Marvel Superheroes   

 کارتون Marvel Superheroes    

ساخته شده در سال ۱۹۶۶

اولین کارتونی که براساس شخصیت های مارول ساخته شد! مرد آهنی هم در آن حاضر بود و تم موسیقی خاطره انگیزی هم داشت. البته سبک انیمیشن آن بسیار محدود بود. در واقع از پانل های کمیک بوکی تشکیل شده بود که فقط بهشون صدا و کمی حرکت اضافه شده بود! ولی خوبیش اینه که کاملا به کمیک های مارول وفادار بودند. بازیگری به نام «جان ورنون» صداپیشه مرد آهنی بود ولی راستش را بخواهید عملکرد او بسیار کلیشه ای بود و اون ظرافت ها و کاریزمای همیشگی شخصیت تونی استارک در آن رعایت نشده بود. البته با توجه به دوره و زمانه ای که این کارتون در آن ساخته شد بیش از این هم نباید انتظار داشت.

 

۸- کارتون  Next Avengers: Heroes of Tomorrow

کارتون  Next Avengers: Heroes of Tomorrow 

ساخته شده در سال ۲۰۰۸

در این کارتون جالب که به صورت دی وی دی در سال ۲۰۰۸ عرضه شد دیدیم که چطور فرزندان اعضای مختلف اونجرز در آینده ای تیره و تار گرد هم می آیند تا انتقام پدر و مادرهای خودشان را از «الترون» خبیث بگیرند. این کارتون بسیار fun و مفرح بود و در عین حال درام و پیچش های خوبی داشت. جالبه که نویسنده مطرح مارول به نام «برایان مایکل بندیس» آنقدر از این انیمیشن خوشش آمد که اعضای این گروه را در Heroic Age’s Avengers #1   وارد دنیای کمیک کرد ( شاید براتون جالب باشه که بدونید کارگردان این انیمیشن بعدا به دپارتمان انیمیشن سازی وارنر مهاجرت و کارهای شاخصی مثل Flashpoint و Dark Knight Returns را خلق کرد) در هر حال مرد آهنی در این کارتون نقش زیادی داشت. او کسی بود که از فرزندان اونجرز اریجینال مراقبت میکرد و تربیت شون کرده بود تا روزی در مقابل الترون ایستادگی کنند. نکته جالب این بود که در این کارتون نسخه ای مسن تر از تونی استارک رو شاهد بودیم که در نتیجه عاقل تر و سنجیده تر از همیشه عمل میکرد. یعنی یه جورایی اون بدبینی همیشه گی خودش رو کنار گذاشته بود و سعی داشت اشتباهات خودش رو جبران کنه. بهترین صحنه او هم مربوط به زمانی میشه که برای آخرین بار دوباره لباس مرد آهنی رو میپوشه تا بچه ها بتونند از دست الترون فرار کنند. صداپیشه اش هم «تام کین» (Tom Kane) بود که صدایش دقیقا برازنده این نسخه از تونی استارک بود و میشذ اون تجربه و پختگی را در صدای او حس کرد.

برای دانلود این کارتون با دوبله فارسی، اینجا را کلیک کنید.

 

۷- کارتون های جدید مارول

 کارتون های جدید مارول 

ساخته شده از سال ۲۰۱۲ تا به حال!

الان چندی سالی است که مارول داره با همکاری شبکه دیزنی اکس دی سریال های کارتونی براساس شخصیت های خودش درست میکنه. یکی از آنها سریال Avengers Assemble است که دیزنی آن را ساخت تا باهاش از موفقیت دنیای سینمایی خودش نهایت استفاده رو ببره چون ظاهر شخصیت ها و حال و هوای قصه ها تا حد ممکن به دنیای سینمایی مارول نزدیک شده بود. در این کارتون مرد آهنی رهبر گروه اونجرز بود (اعضای گروه اونجرز هم جوری انتخاب شده بودند که دقیقا مثل دنیای سینمایی باشند. بنابراین هالک، کاپیتان آمریکا، ثور، هاکای و بلک ویدو و فالکون عضو گروه بودند). تونی استارک در این کارتون یک رهبر مقتدر و دلسوز هستش و البته اعتماد به نفس بالایی هم داره. صدا پیشه اش هم که «آدریان پاسدار» میباشد. ضمنا باید یادآوری کنم که این آیرون من در دیگرهای کارتون های ابرقهرمانی شبکه  Disney XD مثل Ultimate Spider-Man یا Hulk and the Agents of S.M.A.S.H نیز حضور افتخاری داشته است.

 

۶- دنیای انیمه مارول

 دنیای انیمه مارول

ساخته شده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴

مارول در سالهای گذشته و با همکاری شرکت انیمه سازی Madhouse ژاپن دست به ساخت انیمه های مختلفی زد که برخی موفق بودند و برخی هم نه! (مثلا انیمه «ولورین» واقعا آشغال بود!). ولی شاید بشه گفت انیمه آیرون من از بقیه بهتر بود. این سری ۱۲ قسمتی انیمیشن بسیار پر جزئیاتی هم داشت و واقعا ظاهر آیرون من و زره او در آن دیدنی بود. داستانش هم درباره تونی استارکی بود که به قصد بازنشستگی به ژاپن میره و در آنجا گروهی از خلبان ها را آموزش میده تا جایش را بگیرند. ولی وقتی سازمانی مخوف به نام “زودیاک” زره اش رو میدزده مجبور میشه دوباره به عرصه برگرده. در کل با سری جذاب و عمیقی روبرو بودیم که در آن آیرون من باید با عواقب ملموس و سیاسی  اعمال خودش روبرو میشد. در نسخه دوبله شده به زبان انگلیسی، «آدریان پاسدار» بار دیگر جای این شخصیت حرف زد. این رو هم بدونید که شرکت Madhouse دو انیمه ویدئویی هم براساس شخصیت های مارول ساخته که یکی Iron Man: Rise of Technovore و دیگری Avengers Confidential: Black Widow and Punisher نام داشت و در آنها «متیو مرسر» جای آیرون من حرف میزد.

 

۵- کارتون “مرد آهنی شکست ناپذیر”

 کارتون "مرد آهنی شکست ناپذیر"

ساخته شده در سال ۲۰۰۷

یک انیمیشن بلند و ویدئویی که توسط شرکت Starburst Entertainment ساخته شد تا تماشاچیان را آماده فیلم سینمایی آیرون من کند. اما جالبه که شخصیت خبیث این کارتون «ماندارین» بود و ربطی به خبیث فیلم اول آیرون من نداشت! ضمن اینکه کلا نوعی حال و هوای جادویی  و اساطیری هم داشت! در هر حال ، تونی استارک یک میلیاردر و کارخانه دار هستش که یک شهری باستانی و گمشده در چین پیدا و به طور تصادفی یک نیروی خبیث رو آزاد میکنه! بنابراین زرهش رو میسازه تا باهاش مقابله کنه. پس میبینید که حتی سرگذشت یا اریجین مرد آهنی هم تا حد زیادی تغییر کرده بود ولی در کل کارتون سرگرم کننده و خوبی بود. اما ستاره اصلی قطعا آقای «مارک وردن» (Mark Worden) بود که واقعا در نقش صداپیشه تونی استارک/آیرون من خوش درخشید. ضمن اینکه از افکت های مکانیکی خوبی برای صدای او هنگامی که زره ایرون من را بر تن داشت، استفاده شده بود.

 

۴- کارتون های  Ultimate Avengers

http://zibamusic.ir/wp-content/uploads/2018/05/1526618330_275_رتبه-بندی-اقتباس-های-مرد-آهنی-در-دنیای-سینما،-انیمیشن-و-تلویزیون-در-زیبا-موزیک.jpg 

ساخته شده در سال ۲۰۰۶

سال ۲۰۰۶ مارول دو انیمیشن بلند بر اساس کمیک بوک های به شدت موفق Ultimates ساخت که اولی از دومی هم بهتر بود و هم پرفروش تر. در قسمت اول بیشتر تمرکز داستان روی کاپیتان آمریکا و احیای او در زمان حال برای تشکیل گروه اونجرز و مقابله با تهاجم بیگانگان فضایی بود. قسمت دوم هم “ظهور پلنگ سیاه” نام داشت و همانطور که از اسمش معلومه بیشتر روی شخصیت پلنگ سیاه تمرکز میکرد. وقتی برای اولین بار تونی استارک را در این کارتون ها دیدیم یک آدم عیاش و خانم باز بود که همواره یک بطری مشروب هم در دست داشت! خیلی هم مغرور و از خود راضی بود. اعتقادی هم به «نیک فیوری» و سازمان “شیلد” او نداشت (تونی اعتقاد داشت که شیلد بدون او اصلا  معنی نداره!).  تا اینکه بالاخره نیک فیوری از طریق «بلک ویدو» او را متقاعد میکنه که به برنامه اونجرز ملحق بشه. سپس به گروه کمک میکنه جلوی تهاجم لشگر بیگانه های فضایی “چیتاری” رو به زمین بگیرند. کلا تونی شخصیتی دو گانه در این کارتون داشت که به طور همزمان هم جاذبه داشت و هم دافعه. «مارک وردن» هم صداپیشه گی خوبی برایش انجام داد.

 

۳- سریال کارتونی مرد آهنی در دهه ۹۰ میلادی

کارتون دهه 90 مرد آهنی 

در دهه ۹۰ میلادی بسیاری از شخصیت های معروف مارول مثل مرد عنکبوتی، مردان ایکس، چهار شگفت انگیز  و هالک صاحب سریال های کارتونی شدند و البته مرد آهنی! در این سریال «رابرت هیز» (Robert Hayes) جای مرد آهنی/تونی استارک حرف میزد. او توانست به خوبی بین جدیت شخصیت مرد آهنی و بذله گویی های او تعادل ایجاد کنه و از او شخصیتی بسازه که هم قوی و قدرتمند بود و هم مهربان و دوست داشتنی.  در مجموع کاریزمای خوبی به شخصیت مرد آهنی تزریق کرد.  داستان ها هم سعی شده بود از روی کمیک بوک های ایرون من اقتباس بشه. تقریبا تمام دشمنان درجه یک مرد آهنی مثل ماندارین، موداک و جاستین همر در این سریال به کار گرفته شده بودند. و البته از یاد نبریم که مرد آهنی در سریال های مرد عنکبوتی و هالک در دهه  ۹۰ میلادی هم حضور افتخاری داشت. نکته مهم دیگری که درباره این سریال قابل ذکر است اینه که بسیاری از دیگر قهرمانان مارول مثل زن عنکبوتی (جولیا کارپنتر)، هاکای، ماشین جنگی و … در آن حضور افتخاری داشتند! در هر حال این سریال پس از دو فصل و ۲۶ قسمت به اتمام رسید. راستی تا یادم نرفته بگم که تیتراژ آغازین جالبی داشت که موسیقی باحالی آن را همراهی میکرد (اینجا میتونید دانلودش کنید).

 

۲- مرد آهنی در کارتون “انتقام جویان: قوی ترین قهرمانان جهان”

مرد آهنی در کارتون های ساخته شده تحت نظارت «کریستوفر یاست»

ساخته شده بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲

حتما میدونید که من روی این کارتون خیلی تعصب دارم و یکی از بهترین های تاریخ انیمیشن های کمیک بوکی محسوبش میکنم. و خیلی هم ناراحت شدم وقتی کنسل شد و به جایش کارتون متوسط Avengers Assemble رو تحویل دادند. دلیل اصلی محبوبیت این کارتون اینه که به بهترین نحو برترین داستان های تاریخ اونجرز رو مورد اقتباس قرار داد. ضمن اینکه شخصیت پردازی های اعضای اونجرز عالی بود! از نظر سبک انیمیشن و صحنه های اکشن هم عالی بود. خلاصه اینکه اگر روزی خواستید از تماشای برخی از بهترین و مهم ترین داستان های تاریخ مارول لذت ببرید، این کارتون بهترین گزینه برای شماست. به جرات میتوان گفت که یکی از کامل ترین و جذاب ترین شخصیت پردازی از تونی استارک را در این کارتون های شاهد بوده ایم. او از همان اول رهبر گروه اونجرز بود ولی رفته رفته و با اضافه شدن کاپیتان آمریکا شاهد بودیم که Cap به رهبر گروه تبدیل شد . او درست مثل نسخه تلویزیونی به عنوان حامی مالی و لجستیکی گروه عمل میکرد.  در کل از شخصیت های محوری سریال بود و همواره میشد رویش حساب کرد. ضمن اینکه این نسخه از مرد آهنی واقعا به گروه وفادار و متعهد بود و کلا آدم سر به راه تری شده بود! صداپیشگی او در این سریال را «اریک لومیز» بر عهده داشت که راستش را بخواهید اولش زیاد از صدایش راضی نبودیم ولی رفته رفته به دلمون نشست. البته از حق هم نگذریم که صدای او شباهت هایی هم با صدای رابرت داونی جونیور داشت!  

 

 

۱- مرد آهنی  در دنیای سینمایی مارول

 مرد آهنی  در دنیای سینمایی مارول 

ساخته شده از سال ۲۰۰۸  تا به حال!

واقعا خیلی راحت میشه ادعا کرد که شخصیت پردازی که از ایرون من/تونی استارک در دنیای سینمایی مارول (MCU) دیده ایم از تمام اقتباس های دیگر بهتر است و حتی از دنیای کمیک بوک هم پیشی میگیرد. اصلا با موفقیت اولین فیلم آیرون من بود که استودیو مارول تونست خودش رو مطرح کنه و روی پای خودش وایسه و مطمئن باشید اگه فیلم آیرون من نبود و موفق نمیشد الان نه از فیلم های اونجرز خبری بود و نه از دیگر اثار مارول. در واقع آیرون من سینمایی باعث شد این شخصیت از قهرمانی درجه ۲ به قهرمانی درجه یک تبدیل بشه. بخش عمده این موفقیت و جذابیت را مدیون بازیگری «رابرت داونی جونیور» هستیم. اولش که او را انتخاب کردند خیلی ها غر غر کردند چون رابرت را به عنوان یک بازیگری تئاتری میشناختند، نه بازیگر نقش های اکشن ولی او با بازی فوق العاده خودش نشان داد یکی از بهترین گزینه های تاریخ اقتباس های سینمایی از روی کمیک بوک است. او آنقدر عالی بوده که مثلا در فیلم های اونجرز کاملا بازیگران دیگر را تحت الشعاع خود قرار میدهد و جذبه از سر و رویش میبارد! مرد آهنی بی شک ستون اصلی دنیای سینمایی مارول بوده و نقش کلیدی در وقایع مهم آن داشته است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه کپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مطالب مرتبط:

 رتبه بندی بازیگران نقش بتمن (BATMAN)

[ad_2]

لینک منبع


ایمیل شما آشکار نمی شود