[ad_1]
موسیقی ما – بعدازظهر یکشنبه ١٥ اسفند ماه، آلبوم «درصط» تازهترین اثر على قمصرى در شهر کتاب ابن سینا با حضور علاقهمندان و هنرمندان رونمایی شد.
از نگاه على قمصرى، واژه «درصط» در این مجموعه حامل بار دگرگونى معنایی در قواعد حاضر موسیقى ایرانى براى ارائه درونیات شخصى است، بدون اینکه به اسلوبها خدشهاى وارد شود .«درصط» نه غلط است و نه درست. ارائهی درست، بازنمایی یا غلط را نادیده انگاشتن؟ به اعتقاد على قمصرى راه سوم، درصط عمل کردن یعنى رسیدن به آفرینش هنرى با وفادارى به اصول همان هدف اصلىاش در خلق اثر است. على قمصرى ساختن این مجموعه را تصویر ذهنى خود میداند. موقعیتى مبهم که در آن نمیدانیم با شمع در حال تحسین تاریکى هستیم یا از تاریکى به یک روشنایی کوچک و کافى پناه مىبریم و این بر حس وى در مورد دورانى که در آن غوطهور هستیم مهر تایید مىزند، پس شاید بتوانیم این مجموعه را توصیفى براى دوران کنونى در نظر بگیریم بدون حرف زدن درباره مسائل جارى در آن با این موسیقى فقط حضور در تاریکى را جشن میگیریم.
آلبوم موسیقى «درصط» شامل دو بخش است که در نخستن بخش قطعات پنجره مات، سماجت دست، مرا…، نفس زنان و درصط را خواهیم شنید و دومین بخش آلبوم اجرا زنده کنسرت سمنان است که سه قطعه به نام هاى سایه یک سایه ، رو به رو و دویدن روى آب را دارد.
تار و ارکستر زهى همیشه از سازبندى هاى مورد علاقه قمصرى است. در این آلبوم على قمصرى (نوازنده تار)، میثم مروستى (نوازنده ویلن، آلتو و ویولنسل)، کامران منتظرى (نوازنده تنبک و کاخن)، زکریا یوسفی (نوزانده دف، بندیر و دیگر سازهاى کوبهاى) هنرنمایی کردهاند و «مصباح قمصرى» نیز تولیدکننده این آلبوم است.
از نگاه على قمصرى، واژه «درصط» در این مجموعه حامل بار دگرگونى معنایی در قواعد حاضر موسیقى ایرانى براى ارائه درونیات شخصى است، بدون اینکه به اسلوبها خدشهاى وارد شود .«درصط» نه غلط است و نه درست. ارائهی درست، بازنمایی یا غلط را نادیده انگاشتن؟ به اعتقاد على قمصرى راه سوم، درصط عمل کردن یعنى رسیدن به آفرینش هنرى با وفادارى به اصول همان هدف اصلىاش در خلق اثر است. على قمصرى ساختن این مجموعه را تصویر ذهنى خود میداند. موقعیتى مبهم که در آن نمیدانیم با شمع در حال تحسین تاریکى هستیم یا از تاریکى به یک روشنایی کوچک و کافى پناه مىبریم و این بر حس وى در مورد دورانى که در آن غوطهور هستیم مهر تایید مىزند، پس شاید بتوانیم این مجموعه را توصیفى براى دوران کنونى در نظر بگیریم بدون حرف زدن درباره مسائل جارى در آن با این موسیقى فقط حضور در تاریکى را جشن میگیریم.
آلبوم موسیقى «درصط» شامل دو بخش است که در نخستن بخش قطعات پنجره مات، سماجت دست، مرا…، نفس زنان و درصط را خواهیم شنید و دومین بخش آلبوم اجرا زنده کنسرت سمنان است که سه قطعه به نام هاى سایه یک سایه ، رو به رو و دویدن روى آب را دارد.
تار و ارکستر زهى همیشه از سازبندى هاى مورد علاقه قمصرى است. در این آلبوم على قمصرى (نوازنده تار)، میثم مروستى (نوازنده ویلن، آلتو و ویولنسل)، کامران منتظرى (نوازنده تنبک و کاخن)، زکریا یوسفی (نوزانده دف، بندیر و دیگر سازهاى کوبهاى) هنرنمایی کردهاند و «مصباح قمصرى» نیز تولیدکننده این آلبوم است.
روتیتر:
با برگزاری مراسم رونمایی در شهر کتاب ابن سینا
عکس خبر اول:
خلاصه مطلب:
+ عکسهای «سارا عبداللهی» از مراسم رونمایی این آلبوم
موسیقی ما – بعدازظهر یکشنبه ١٥ اسفند ماه، آلبوم «درصط» تازهترین اثر على قمصرى در شهر کتاب ابن سینا با حضور علاقهمندان و هنرمندان رونمایی شد. از نگاه على قمصرى، واژه «درصط» در این مجموعه حامل بار دگرگونى معنایی در قواعد حاضر موسیقى ایرانى براى ارائه درونیات شخصى است، بدون اینکه به اسلوبها خدشهاى وارد شود .«درصط» نه غلط است و نه درست. ارائهی درست، بازنمایی یا غلط را نادیده انگاشتن؟ به اعتقاد على قمصرى راه سوم، درصط عمل کردن یعنى رسیدن به آفرینش هنرى با وفادارى به اصول…
[ad_2]
لینک منبع
ایمیل شما آشکار نمی شود