گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
شرکت آچار فرانسه
آچارشاپ
خدمات اینترنتی آچار فرانسه طراحی سایت آچار فرانسه
خانه » دانلود آهنگ لری » آیین رونمایی از آلبوم «هاوار» مهران غضنفری برگزار شد

آیین رونمایی از آلبوم «هاوار» مهران غضنفری برگزار شد

[ad_1]

آیین رونمایی از آلبوم «هاوار» اثری از مهران غضنفری عصر روز جمعه ششم مردادماه جاری در سالن آمفی‌تئاتر ماهِ حوزه‌ی هنری لرستان برگزار شد.

در این آیین هنری که با حضور امیدی‌پور رییس حوزه‌ی هنری لرستان، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان، آشتیانی، سیفی و جمعی از هنرمندان استان لرستان برگزار شد از نخستین آلبوم مهران غضنفری، هنرمند کوهدشتی، رونمایی شد.

برای دیدن تصاویر و جزئیات به ادامه مطلب بروید …

این آلبوم شامل ۹ قطعه است که شعر و ترانه و آهنگ آن‌ها از مهران غضنفری است. هاوار واژه‌ای است لکی به معنی فریاد.
در آغاز این آیین، رییس حوزه‌ی هنری لرستان در باره‌ی فعالیت‌های واحد موسیقی این حوزه، سخنانی کوتاه بر زبان راند.
وی موسیقی لرستان را ریشه‌دار و با سابقه‌ای درخشان توصیف کرد.
امیدی‌پور در ادامه افزود: «واحد موسیقی حوزه‌ی هنری لرستان در راستای اهداف خود تلاش‌های زیادی برای معرفی موسیقی لرستان در طول یک‌دهه فعالیت خود انجام داده‌است.»

رییس حوزه‌ی هنری لرستان خاطرنشان کرد: «از اهالی موسیقی لرستان انتظار داریم همان‌گونه که مهران غضنفری در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است آن‌ها نیز به این موضوع توجه نمایند.»
وی افزود: «موسیقی لری علاوه بر جنبه‌ی تغزلی جنبه‌ی حماسی نیز دارد و یک نمونه‌ی برجسته و ماندگار حماسی آن که شهره‌ی جهانی دارد «دایه‌دایه» است.»
امیدی‌پور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اهالی موسیقی لرستان اظهار داشت: «به‌‌رغم پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی نوازندگی داشته‌ایم اما متاسفانه در زمینه‌ی مضمون و شعر و محتوای ترانه‌ها لری نتوانسته‌ایم آن‌گونه که بایسته و شایسته‌ی موسیقی لری است رشد داشته باشیم.»
در ادامه مهران غضنفری آهنگ‌ساز و خواننده‌ی لرستانی روی سن آمد و در باره‌ی اثر جدیدش (هاوار) توضیحاتی ارایه داد.

پایان بخش این آیین اجرای قطعاتی از موسیقی محلی لرستان به گویش لکی توسط گروه «نوای سیمره» به خوانندگی مهران غضنفری ، سرنای احسان عبدی‌پور، کمانچه داود رضایی، تار خسرو رساپور، سنتور علی‌رضا ابراهیمی، بم‌تار اکبر خسروی و تمبک بابک پیمانی بود. گروه نوای سیمره با هنرنمایی خود «شوری» در سالن آمفی تئاتر ماه حوزه‌ی هنری برپا نمودند که همه‌ی حاضران را بر سر شوق و ذوق آوردند.

اجرای زنده قطعاتی از آلبوم پایان بخش این برنامه فرهنگی و هنری بود که مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت. گفتنی است آلبوم “هاوار” با صدای مهران غضنفری و تنظیم داوود رضایی در سال ۹۵ در واحد موسیقی حوزه هنری لرستان تولید و سال ۹۶ با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری در ۳۰۰۰ نسخه منتشر گردیده است.

گردآوری رسانه موسیقی لرصدا 

منبع : کشکان نیوز

Likes2Dislikes2

[ad_2]

لینک منبع


ایمیل شما آشکار نمی شود