[ad_1]
کنسرت «باز عشق» با قطعه «پیشواز» در دستگاه شور آغاز شد. سیامک آقایی در بروشور این کنسرت درباره «پیشواز» آورده است: «به قطعه آوازی که قبل از پیش درآمد و یا قطعات آغازین موسیقی دستگاهی ایرانی، ساخته و اجرا میشود به پیشنهاد این جانب میتوان پیشواز را اطلاق کرد. چگالی و اختصار در جملات، موتیف ها،ملدی و ضرباهنگ، وجه مشخصه پیشواز است. »
برنامه با اجراى قطعهای بداهه براساس یکی از ملودیهای محلی ادامه یافت. در طول اجرای این قطعه، سیامک آقایی با تکرار مطلع این ملودی بختیاری با محتوای «تو بی تو ما بنشین وای بلال طبیب دردُم» و نیز بسط و گسترش آن بداههی خود را با تنبک کامران منتظری همراه کرد. سپس با ایجاد فضایی در درآمد شور با آواز خنیاگرانه خود بیتی از سعدی را در درآمد این دستگاه اجرا و با پس از بداههپردازیهایی در گوشههای رهاوی، اوج، شهناز، قرچه و رضوی با فرود به ابوعطا چهار مضراب حجاز را اجرا کرد. تصنیف «نسیم سحر» از ساختههای «علی اکبر شهنازی» دیگر قطعه شب گذشته بود که سیامک آقایی با تنظیم و برداشت شخصی خودش از این قطعه آن را اجرا کرد.
سیامک آقایی در بخش دیگری از اجرای خود به بداههنوازى در کرد بیات پرداخت و با اجراى قطعه «باز عشق» و «فریاد بی صدا» کار خود را ادامه دارد. او در «فریاد بی صدا» با سبک آوازی خودش تلاش کرد تا فضایی شبیه به محتوای کلی قطعه ایجاد کند.
آخرین بخش این برنامه اجرای تصنیف «جان من فدای خاک تو» بود. در این تصنیف نیز آقایی با زمزمههای خود، هر از گاهی تنها جمله «جان من فدای تو» را به عنوان ترجیع بند تکرار کرد. کنسرت «باز عشق» یک سال پیش در شهرهای مختلف ایران مانند تبریز، همدان، یزد، مشهد، رشت، سمنان، خرمآباد، تربت حیدریه، بندرعباس، اصفهان و… اجرا شد و سیامک آقایی قصد دارد امسال هم این برنامه را در شهرهای دیگری روی صحنه ببرد.
[ad_2]
لینک منبع